LokiB píše:
Taky po tobě WoWko nikde nechce, abys popisoval něco, co neumíš a čemu nerozumíš a nekonfrontuje tě s popisy dalších lidí na podobné téma. Tohle srovnání není moc v souladu s tím, co píšeš okolo.
Ale je. Však už jsem několikrát zdůrazňoval, že to není o květnatých popisech, ale o tom, co s tím uděláš. Všimni si, že v žádném z mých příkladů nepotřebuješ vědět nic o tom, jak fungují počítače, znát nějaké operační systémy či aplikace, nebo třeba umět programovat.
LokiB píše:
"Zajímavá řešení na vás"!
Hurá do toho, budu šťastný jak blecha ;-)
LokiB píše:
preferuju uvěřitelná a smysluplná řešení. zajímavost pro zajímavost mě nebere. a neberu, že by zajímavé řešení mělo být oceňováno.
Uvěřitelnost je nutný předpoklad zajímavého řešení. Trik s SMSkou je uvěřitelný, protože je to právník - můžeš samozřejmě dát nějakou šanci na to, že mu to přijde divné, ale když padne úspěch tak fakt nikdo nebude mít problém s tím, že ten dialog odkliknul. Kdo si ještě do počítače nepustil žádnej mallware, nepoužívá počítač :-)
Když ale uvěřitelnost prohlásíš za nejdůležitější, téměř určitě z toho polezou záseky, o kterých jsem mluvil: "Tohle nebude fungovat, protože...". Je to prostě modus operandi lidského mozku, který zákonitě zabíjí kreativitu.
Vem si třeba
tuhle šílenost - to už nepochybně hraničí s neuvěřitelností, přitom ale právě proto to fakt zafungovalo. Něco takového fakt nevymyslíš, když hned každý nápad odmávneš, protože nevypadá dostatečně smysluplně.
LokiB píše:
Když bude hra sestávat ze samých květnatých popisů činností od lidí, kteří těm činnostem moc nerozumí, taky nebude zážitek nic moc.
O květnatých popisech viz výše. O tom, čemu kdo rozumí a nerozumí: Jedna věc je, že kde není žalobce, není soudce. Když jsou všichni hráči doktoři a právníci, nejspíš se v pohodě budou bavit nápady, u kterých by AJťákovi vypadaly vlasy hrůzou. To je ale ok, žádný AJťák tam není, takže no harm done.
Když by tam nějakého měli, tak jsou dvě možnosti: Jedna je, že dotyčný oddělí své hráčské znalosti od hry. Tohle je naprostá nutnost ve světech jako StarWars, které jsou tak totálně děravé a nelogické, že jakýkoliv pokus aplikovat na ně jinou než StarWarzí logiku ti nutně rozbije hru. Druhá možnost je, že to pojme konstruktivně v tom stylu, o kterém tady píšu: "Tohle by fakt nefugnovalo, ale šlo by to možná udělat takhle." Medikovi to bude nejspíš jedno, protože jeho postava dosáhne svého cíle tak jako tak. A naopak na tom on (a vlastně celá hra) získá, protože výsledné řešení bude znít mnohem fundovaněji, než kdyby ho vymýšlel sám. Základ je ale místo zamítání přemýšlet nad tím, jak by se něco tak šíleného dalo realizovat - přesně jako v tom videu.
Zajímavé časy na tebe ;-)